Untuk Pembuka Pintu Rezeki dan Perlindungan, Amalkan 5 Zikir ini di Pagi Hari

Untuk Pembuka Pintu Rezeki dan Perlindungan, Amalkan 5 Zikir ini di Pagi Hari

Amalan doa untuk Membuka Pintu Rezeki dan memohon perlindungan-(foto: kolase/bengkuluekspress.disway.id)-

 ٱللَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلْحَىُّ ٱلْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُۥ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُۥ مَا فِى ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَمَا فِى ٱلْأَرْضِ ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشْفَعُ عِندَهُۥٓ إِلَّا بِإِذْنِهِۦ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىْءٍ مِّنْ عِلْمِهِۦٓ إِلَّا بِمَا شَآءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضَ ۖ وَلَا يَـُٔودُهُۥ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ ٱلْعَلِىُّ ٱلْعَظِيمُ 

(Allohu laa ilaaha illaa Huwal Hayyul Qoyyuum, laa ta’khudzuhuu sinatuw walaa nauum, la Huu maa fis samawaati wa maa fil ardh, mann dzalladzii yasyfa’u ‘inda Huu, illa bi idznih, ya’lamu maa bayna aidiihim wa maa kholfahum, wa laa yuhiituuna bisyayim min ‘ilmi Hii illaa bi maa syaa’, wa si’a kursiyyuus samaawaati walardh, wa laa yauudlu Huu hifdzuhumaa, wa Huwal ‘aliyyul ‘adziiim).

BACA JUGA:Doa Agar Rezeki Lancar, Amalkan Sebelum Berangkat Kerja

BACA JUGA:Doa Agar Rezeki Lancar, Dagangan Laris Manis, Amalkan Setiap Hari

Artinya: 

"Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafa’at di sisi Allah tanpa izin-Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar,".

3. Surah Al Ikhlas.

Amalan surah Al Ikhlas dibaca sebanyak 3 kali setiap pagi.

 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ 

(Qul huwallāhu aḥad, allāhuṣ-ṣamad, lam yalid wa lam yụlad wa lam yakul lahụ kufuwan aḥad).

Artinya:

"Katakanlah: Dialah Allah, Yang Maha Esa. Allah adalah ilah yang bergantung kepada-Nya segala urusan. Dia tidak beranak dan tiada pula diperanakkan, dan tidak ada seorang pun yang setara dengan Dia,".

BACA JUGA:Saat Bercermin, Amalkan Doa yang Disunnahkan Rasulullah SAW Berikut

BACA JUGA:Agar Hujan Cepat Berhenti, Amalkan 5 Doa Berikut Ini

4. Surah Al Falaq

Cek Berita dan Artikel yang lain di Google News

Sumber: